sâmbătă, 11 mai 2013

Partea buna a cardurilor de credit

Sursa foto:  adamr / FreeDigitalPhotos.net
Am tot studiat in ultima vreme cardul de credit in cadrul unui proiect si am sfarsit prin a-mi cumpara unul.

Ani de zile m-am ferit de instrumente de "imprumut": overdraft, card de credit sau credite de orice fel. Eu cred ca am facut bine tinand cont de vremurile pe care le traim si de nesiguranta zilei de maine.

Overdraftul mi l-am facut dupa ce, in urma cu un an si jumatate, o prietena foarte buna de-a mea a revenit in vizita in tara dupa foarte multi ani. Ne-a dat intalnire la o terasa de "fite" din Herastrau si tin minte si acum cum am inceput sa dau din colt in colt pentru a face rost de bani pentru a-mi putea plati consumatia. Era cam cu o saptamana inainte de salariu... Mi-am promis ca nu voi mai trece niciodata prin astfel de momente... si desi am bagat mana pana la cot in overdraft (am apelat la el pentru a-mi cumpara actiuni la bursa, iar mai nou pentru a-mi plati vacanta) sunt multumita de decizia pe care am luat-o si incerc, cat pot, sa tin cheltuielile sub control. Pana acum am reusit :)

Dar sa revin la cardul de credit. Candva acest plastic ma cam speria putin; aveam in minte imaginea americanilor care se perindau pe la show-urile TV ale lui Suze Orman povestind cum au ajuns sa aiba datorii de mii de dolari pe cardurile de credit. Am fost insa nevoita sa analizez putin acest produs bancar, si lasand la o parte comisionul de emitere card (pe care il platesti la inceput) si comisionul de administrare (care ti se retine anual) ai o serie de avantaje atunci cand detii un card de credit. Iata cum vad eu lucrurile:
  • ai o rezerva de bani cand ai o urgenta (iar in vacanta mai apar si dorinte pe care merita sa ti le indeplinesti, macar atunci :))
  • exista comercianti la care poti plati cumparaturile in rate, si avantajul acesta nu este de lepadat, crede-ma. Daca iti gestionezi bine banii, achiti soldul integral si nu depasesti data scadentei poti sa beneficiezi de cumparaturi platite esalonat pe termen lung fara niciun comision
  • fiecare banca are lista ei de parteneri care ofera reduceri la plata cu carduri de credit, de acea este bine sa studiezi listele de parteneri cu atentie inainte de a-ti lua un card de credit, ca sa alegi varianta cea mai avantajoasa pentru tine
  • si ultimul, dar nu mai putin important: cash back-ul. Tuturor ne place sa primim discount-uri sau puncte de loialitate, sau bani inapoi, nu-i asa?

Asadar alege cu atentie banca si cardul care ti se potrivesc cel mai bine. Si, cel mai important, nu uita sa fii cumpatat!

Pe curand!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu